2025-12-16 - Wtorek

ŚNIADANIE:

Kakao z mlekiem 200 ml

D: kakao z mlekiem owsianym

Składniki: 150 ml mleko krowie, 2% tłuszczu, 50 ml woda, 7 g cukier, 3 g kakao 16%, proszek

Pięcioraczek 60 g

Składniki: 0 g mąka pszenna, typ 450, 0 g jaja kurze całe,

0 g cukier, 0 ml woda, 0 g margaryna twarda, 80% tłuszczu, z witaminami a i d

Gruszka 50 g

OBIAD:

Zupa kalafiorowo- brokułowa z ziemniakami 300 ml

Składniki: 200 ml woda, 84 g ziemniaki, 21 g kalafior,

mrożony, 21 g brokuły, mrożone, 15 g marchew, 12 g

śmietana 18% (z mleka), 5 g pietruszka, korzeń, 5 g seler

korzeniowy, 4 g por, 4 g natka pietruszki, 0 g sól biała, 0 g

pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele angielskie

Pieczony kotlet mielony z piersi indyka 80 g

D: kotlet bez jajka z mąką bgl

Składniki: 65 g mięso z piersi indyka, bez skóry, 8 g olej

rzepakowy, 6 g jaja kurze całe, 6 g bułka tarta (mąka

pszenna, sól, drożdże), 4 g cebula, 4 g bułki pszenne

zwykłe (mąka pszenna, woda, drożdże, sól, cukier)

Surówka z kapusty pekińskiej z marchewką 110 g

Składniki: 110 g kapusta pekińska, 25 g jabłko, 11 g

marchew, 4 g cytryna, 3 g majonez (olej rzepakowy

rafinowany, musztarda (woda, ocet, gorczyca, cukier, sól,

przyprawy), woda, żółtka jaj kurzych (7,0%)), 1 g cukier, 0g sól biała, 0 g pieprz

Ryż biały, gotowany 120 g

Kompot owocowy bez cukru 200 ml

Składniki: 180 ml woda, 45 g mieszanka owocowa, mrożona

PODWIECZOREK

Twarożek straciatella 45 g

D: dżem pożeczkowy 

Składniki: 30 g ser twarogowy półtłusty (z mleka), 15 g

jogurt grecki (mleko, żywe kultury barterii), 1 g czekolada

gorzka (soja, mleko), 1 g cukier z prawdziwą wanilią

(cukier puder, wanilia w proszku (2,5 %), ekstrakt z wanilii (2%).)

Bułki kajzerki 60 g

D: bułka bgl

Składniki: mąka pszenna, woda, olej rzepakowy, drożdże, sól, cukier.

Gruszka 50 g

Energia: 909 kcal

Białko Tłuszcze Węglowodany

39.6 g 25.2 g 125.2 g

Zobacz cały jadłospis

Pragniemy, aby nasza placówka była bezpiecznym miejscem, gdzie dzieci będą szczęśliwe, radosne i twórcze. Ciepła, przyjazna atmosfera, uśmiechnięty, życzliwy i wykwalifikowany personel będzie wspierał dzieci w ich rozwoju. Nauczycielki pracujące w naszej placówce mają solidne przygotowanie pedagogiczne i sukcesywnie podnoszą swoje kwalifikacje oraz umiejętności, wzbogacają swój warsztat pracy o nowe metody w zakresie nauczania. Otaczają dziecko szacunkiem, pozwalają dziecku na indywidualność, uczą je samodzielności. Z uwagą obserwują zainteresowania dziecka i słuchają tego, co mówią i czego pragną dzieci.

Oferta programowa uwzględnia pełny rozwój osobowości małego dziecka: intelektualny, fizyczny, społeczny i twórczy.

W czasie pobytu dziecka zapewniamy: 

  • gimnastykę mózgu- ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej
  • zajęcia manualno-plastyczne
  • profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne
  • zabawy w języku angielskim
  • zajęcia muzyczno-rytmiczne
  • gimnastykę ogólnorozwojową
  • świętowanie ważnych dat naszych Maluchów

W naszej placówce oprócz tradycyjnych metod opartych na: bezpośrednim przeżywaniu i spostrzeganiu, działaniu, a także słowie realizujemy twórcze i aktywne metody, zarówno poprzez działania indywidualne, jak i zajęcia grupowe, dostosowując je do możliwości rozwojowych dziecka. Wykorzystujemy  różne koncepcje z dziedziny pedagogiki. Wśród nich są m. in.

Metoda Dennisona 

 

 Jest to prosta i skuteczna metoda wspomagająca naturalny rozwój każdego dziecka. Podstawowym jej zadaniem jest integracja myśli i działań, czyli idealna współpraca umysłu i ciała. Metodę tę wykorzystujemy przed prowadzeniem zajęć, ponieważ ma ona na celu  poprawę koncentracji. 

 

Pedagogika zabawy 

 

Zabawa jest dla dzieci naturalną potrzebą wyzwalającą wyobraźnię, fantazję, twórczość; rozwija sprawność myślenia, pomysłowość, wzbogaca słownictwo, pomaga w integracji grupy. W pedagogice zabawy stosowane są różne środki i formy: słowo pisane i mówione, gest, ruch, taniec, dotyk, dźwięk, odgrywanie ról itp.

 

Gimnastyka twórcza(ekspresyjna) R. Labana

 

Cechą charakterystyczną tej metody jest odchodzenie od ruchu odwzorowanego, na rzecz ruchu podejmowanego zgodnie z własną inwencją twórczą, fantazją, doświadczeniem. Laban postawił na twórczy rozwój dziecka. Podczas gimnastyki nie podaje się konkretnych ćwiczeń, które trzeba wykonać. Każdy ćwiczy to na co ma ochotę. Nauczyciel podczas prowadzenia zajęć łączy słowa, rytm i muzykę. Nawiązuje do znanych dzieciom piosenek i ważnych wydarzeń.

 

 

Bajkoterapia

 

Bajkoterapia jest jedną z metod terapii wykorzystywaną do pracy z dziećmi. Jej celem jest lepsze zrozumienie dziecka oraz jego problemu. Dostarczenie mu wiedzy oraz pozytywnych wzorców zachowania, sprawia, że dziecko poznaje różne sposoby myślenia jak i działania dzięki czemu potrafi sam stawić czoła problemom.

 

 

Metoda przyswajania, odkrywania, przeżywania i działania.

 

 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts