ŚNIADANIE:
Chleb pszenno-żytni 90 g
D: chleb bgl
Składniki: mąka pszenna, mąka żytnia, naturalny
wysuszony zakwas żytni, sól
Masło Rama 10 g
Ogórek 5 g
Kiełbasa krakowska, sucha 30 g
Jabłko 80 g
OBIAD:
Zupa pomidorowa z ryżem 250 ml
Składniki: 180 ml woda, 50 g passata pomidorowa
(przecier pomidorowy, sól), 20 g marchew, 15 g ryż biały,
10 g pietruszka, korzeń, 10 g seler korzeniowy, 10 g por,
10 g śmietana 18% (z mleka), 3 g koncentrat
pomidorowy, 30%, 2 g natka pietruszki, 0 g sól biała, 0 g
pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele angielskie
Gulasz wieprzowo - warzywny 120 g
Składniki: 90 g wieprzowina łopatka, 38 g włoszczyzna
krojona w paski, mrożona (marchew, seler, pietruszka,
por), 38 ml woda, 11 g cebula, 5 g olej rzepakowy, 4 g
mąka kukurydziana, 2 g czosnek, 0 g liść laurowy, 0 g ziele
angielskie, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g papryka słodka
Kasza jęczmienna, perłowa,
gotowana 120 g
Woda 250 ml
PODWIECZOREK:
Jabłko 50 g
Serek waniliowy 100 g
D: mus owocowy
Składniki: mleko, śmietanka, cukier, naturalny aromat
waniliowy, bakterie fermentacji mlekowej
Chrupki kukurydziane 20 g
Składniki: mąka kukurydziana, woda
Energia: 1073 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
48.1 g 34.9 g 134 g
Zobacz cały jadłospisW czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:
Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.
Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.
- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;
- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;
- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;
- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;
- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;
- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku
Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.
Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.
Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:
- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,
- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,
- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,
- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,
- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,
- ćwiczenia oddechowe.
W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.
Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie.
ŚNIADANIE:
Chleb pszenno-żytni 90 g
D: chleb bgl
Składniki: mąka pszenna, mąka żytnia, naturalny
wysuszony zakwas żytni, sól
Masło Rama 10 g
Ogórek 5 g
Kiełbasa krakowska, sucha 30 g
Jabłko 80 g
OBIAD:
Zupa pomidorowa z ryżem 250 ml
Składniki: 180 ml woda, 50 g passata pomidorowa
(przecier pomidorowy, sól), 20 g marchew, 15 g ryż biały,
10 g pietruszka, korzeń, 10 g seler korzeniowy, 10 g por,
10 g śmietana 18% (z mleka), 3 g koncentrat
pomidorowy, 30%, 2 g natka pietruszki, 0 g sól biała, 0 g
pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele angielskie
Gulasz wieprzowo - warzywny 120 g
Składniki: 90 g wieprzowina łopatka, 38 g włoszczyzna
krojona w paski, mrożona (marchew, seler, pietruszka,
por), 38 ml woda, 11 g cebula, 5 g olej rzepakowy, 4 g
mąka kukurydziana, 2 g czosnek, 0 g liść laurowy, 0 g ziele
angielskie, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g papryka słodka
Kasza jęczmienna, perłowa,
gotowana 120 g
Woda 250 ml
PODWIECZOREK:
Jabłko 50 g
Serek waniliowy 100 g
D: mus owocowy
Składniki: mleko, śmietanka, cukier, naturalny aromat
waniliowy, bakterie fermentacji mlekowej
Chrupki kukurydziane 20 g
Składniki: mąka kukurydziana, woda
Energia: 1073 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
48.1 g 34.9 g 134 g
