ŚNIADANIE:
Schab wędzony 60 g
Składniki: schab wieprzowy, sól, czosnek, ziele angielskie,
liść laurowy, cukier, woda
Chleb pszenno-żytni 90 g
D: chleb bgl
Składniki: mąka pszenna, mąka żytnia, naturalny
wysuszony zakwas żytni, sól
Masło Rama 10 g
Ogórek 5 g
Jabłko 80 g
OBIAD:
Zupa pomidorowa na wywarze
warzywnym z makaronem 300 ml
Składniki: 200 ml woda, 25 g koncentrat pomidorowy,
30%, 20 g makaron pszenny bezjajeczny (mąka z
pszenicy zwyczajnej), 19 g marchew, 15 g śmietana 18%
(z mleka), 7 g seler korzeniowy, 6 g pietruszka, korzeń, 6
g por, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele
angielskie
Pierogi z serem i jogurtem naturalnym 190 g
D: pierogi z truskawkami / pierogi bgl z owocami
Składniki: 150 g pierogi z serem (mąka pszenna, twaróg,
woda, jaja, cukier, olej rzepakowy, sól,), 30 g jogurt
naturalny, 2% tłuszczu (mleko pasteryzowane, żywe
kultury bakterii), 5 g cukier
PODWIECZOREK:
Podpłomyki 30 g
D: wafle ryżowe
Składniki: mąka pszenna, tłuszcz roślinny (rzepakowy),
mleko odtłuszczone w proszku, emulgator: lecytyna ( z
rzepaku), substancje spulchniające: wodorowęglan sodu,
pirofosforan disodowy
Serek waniliowy 100 g
D: mus owocowy
Składniki: mleko, śmietanka, cukier, naturalny aromat
waniliowy, bakterie fermentacji mlekowej
Jabłko 100 g
Energia: 1055 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
49.8 g 23.6 g 155.9 g
Zobacz cały jadłospisW czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:
Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.
Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.
- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;
- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;
- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;
- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;
- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;
- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku
Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.
Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.
Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:
- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,
- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,
- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,
- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,
- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,
- ćwiczenia oddechowe.
W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.
Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie.
ŚNIADANIE:
Schab wędzony 60 g
Składniki: schab wieprzowy, sól, czosnek, ziele angielskie,
liść laurowy, cukier, woda
Chleb pszenno-żytni 90 g
D: chleb bgl
Składniki: mąka pszenna, mąka żytnia, naturalny
wysuszony zakwas żytni, sól
Masło Rama 10 g
Ogórek 5 g
Jabłko 80 g
OBIAD:
Zupa pomidorowa na wywarze
warzywnym z makaronem 300 ml
Składniki: 200 ml woda, 25 g koncentrat pomidorowy,
30%, 20 g makaron pszenny bezjajeczny (mąka z
pszenicy zwyczajnej), 19 g marchew, 15 g śmietana 18%
(z mleka), 7 g seler korzeniowy, 6 g pietruszka, korzeń, 6
g por, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele
angielskie
Pierogi z serem i jogurtem naturalnym 190 g
D: pierogi z truskawkami / pierogi bgl z owocami
Składniki: 150 g pierogi z serem (mąka pszenna, twaróg,
woda, jaja, cukier, olej rzepakowy, sól,), 30 g jogurt
naturalny, 2% tłuszczu (mleko pasteryzowane, żywe
kultury bakterii), 5 g cukier
PODWIECZOREK:
Podpłomyki 30 g
D: wafle ryżowe
Składniki: mąka pszenna, tłuszcz roślinny (rzepakowy),
mleko odtłuszczone w proszku, emulgator: lecytyna ( z
rzepaku), substancje spulchniające: wodorowęglan sodu,
pirofosforan disodowy
Serek waniliowy 100 g
D: mus owocowy
Składniki: mleko, śmietanka, cukier, naturalny aromat
waniliowy, bakterie fermentacji mlekowej
Jabłko 100 g
Energia: 1055 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
49.8 g 23.6 g 155.9 g
