ŚNIADANIE:
Kasza manna na mleku 200 g
D: mleko owsiane
Składniki: 180 ml mleko krowie, 2% tłuszczu, 15 g kasza
manna (pszenica)
Wafle ryżowe 30 g
Składniki: ryż brązowy, sól
Syrop malinowy Bio 10 g
Składniki: sok z malin z zagęszczonego soku (60%), cukier
trzcinowy
Jabłko 50 g
OBIAD:
Udko z kurczaka pieczone 80 g
Składniki: 100 g mięso z ud kurczaka, bez skóry, 5 g olej
rzepakowy
Ziemniaki gotowane 120 g
Składniki: 300 g ziemniaki, 0 g sól biała
Surówka z białej kapusty z
koperkiem 60 g
Składniki: 76 g kapusta biała, 2 g koperek, 2 g olej
rzepakowy, 1 g musztarda (gorczyca), 1 g cukier, 0 g sól
biała, 0 g pieprz
Kompot owocowy 180 ml
Składniki: 150 ml woda, 45 g mieszanka owocowa,
mrożona, 4 g cukier
PODWIECZOREK
Twarożek na słodko 30 g
D: bułka bgl z dżemem
Składniki: 22 g ser twarogowy półtłusty (z mleka), 8 g
śmietana 18% (z mleka), 3 g cukier
Bułki kajzerki 60 g
Składniki: mąka pszenna, woda, olej rzepakowy, drożdże,
sól, cukier.
Jabłko 50 g
Energia: 994 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
43.7 g 22.7 g 147.1 g
Zobacz cały jadłospisW czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:
Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.
Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.
- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;
- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;
- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;
- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;
- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;
- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku
Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.
Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.
Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:
- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,
- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,
- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,
- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,
- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,
- ćwiczenia oddechowe.
W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.
Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie.
ŚNIADANIE:
Kasza manna na mleku 200 g
D: mleko owsiane
Składniki: 180 ml mleko krowie, 2% tłuszczu, 15 g kasza
manna (pszenica)
Wafle ryżowe 30 g
Składniki: ryż brązowy, sól
Syrop malinowy Bio 10 g
Składniki: sok z malin z zagęszczonego soku (60%), cukier
trzcinowy
Jabłko 50 g
OBIAD:
Udko z kurczaka pieczone 80 g
Składniki: 100 g mięso z ud kurczaka, bez skóry, 5 g olej
rzepakowy
Ziemniaki gotowane 120 g
Składniki: 300 g ziemniaki, 0 g sól biała
Surówka z białej kapusty z
koperkiem 60 g
Składniki: 76 g kapusta biała, 2 g koperek, 2 g olej
rzepakowy, 1 g musztarda (gorczyca), 1 g cukier, 0 g sól
biała, 0 g pieprz
Kompot owocowy 180 ml
Składniki: 150 ml woda, 45 g mieszanka owocowa,
mrożona, 4 g cukier
PODWIECZOREK
Twarożek na słodko 30 g
D: bułka bgl z dżemem
Składniki: 22 g ser twarogowy półtłusty (z mleka), 8 g
śmietana 18% (z mleka), 3 g cukier
Bułki kajzerki 60 g
Składniki: mąka pszenna, woda, olej rzepakowy, drożdże,
sól, cukier.
Jabłko 50 g
Energia: 994 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
43.7 g 22.7 g 147.1 g
