ŚNIADANIE:
Chleb pszenno-żytni 90 g
D: chleb bgl
Składniki: mąka pszenna, mąka żytnia, naturalny
wysuszony zakwas żytni, sól
Masło Rama 10 g
Kiełbasa krakowska, sucha 30 g
Ogórek 5 g
Jabłko 80 g
OBIAD:
Zupa pomidorowa z ryżem 250 ml
Składniki: 167 ml woda, 42 g marchew, 33 g pietruszka,
korzeń, 25 g seler korzeniowy, 20 g ryż biały, 17 g
koncentrat pomidorowy, 30%, 17 g śmietana 18% (z
mleka), 13 g por, 3 g natka pietruszki, 0 g sól biała, 0 g
pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele angielskie
Kartacze z mięsem(pszenica) 120 g
D: kartacze bgl
Składniki: woda, ziemniak, mielone mięso wieprzowe,
ziemniaki, skrobia ziemniaczana, cebula, bułka tarta, sól,
pieprz.
Ogórek kiszony 60 g
Woda 250 ml
PODWIECZOREK:
Serek waniliowy 120 g
D: mus brzoskwiniowy / jogurt kokosowy
Składniki: mleko, śmietanka, cukier, naturalny aromat
waniliowy, bakterie fermentacji mlekowej
Jabłko 100 g
Chrupki kukurydziane 20 g
Składniki: mąka kukurydziana, woda
Energia: 1027 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
38.6 g 31.1 g 138.4 g
Zobacz cały jadłospisW czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:
Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.
Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.
- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;
- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;
- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;
- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;
- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;
- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku
Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.
Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.
Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:
- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,
- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,
- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,
- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,
- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,
- ćwiczenia oddechowe.
W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.
Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie.
ŚNIADANIE:
Chleb pszenno-żytni 90 g
D: chleb bgl
Składniki: mąka pszenna, mąka żytnia, naturalny
wysuszony zakwas żytni, sól
Masło Rama 10 g
Kiełbasa krakowska, sucha 30 g
Ogórek 5 g
Jabłko 80 g
OBIAD:
Zupa pomidorowa z ryżem 250 ml
Składniki: 167 ml woda, 42 g marchew, 33 g pietruszka,
korzeń, 25 g seler korzeniowy, 20 g ryż biały, 17 g
koncentrat pomidorowy, 30%, 17 g śmietana 18% (z
mleka), 13 g por, 3 g natka pietruszki, 0 g sól biała, 0 g
pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele angielskie
Kartacze z mięsem(pszenica) 120 g
D: kartacze bgl
Składniki: woda, ziemniak, mielone mięso wieprzowe,
ziemniaki, skrobia ziemniaczana, cebula, bułka tarta, sól,
pieprz.
Ogórek kiszony 60 g
Woda 250 ml
PODWIECZOREK:
Serek waniliowy 120 g
D: mus brzoskwiniowy / jogurt kokosowy
Składniki: mleko, śmietanka, cukier, naturalny aromat
waniliowy, bakterie fermentacji mlekowej
Jabłko 100 g
Chrupki kukurydziane 20 g
Składniki: mąka kukurydziana, woda
Energia: 1027 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
38.6 g 31.1 g 138.4 g
