2025-12-10 - Środa

ŚNIADANIE:

Pasta z kurczaka 20 g

D: bułka bgl, pasta z kurczaka bez jajka / wędlina

Składniki: 100 g udo z kurczaka, 10 g majonez (olej

rzepakowy rafinowany, musztarda (woda, ocet, gorczyca,

cukier, sól, przyprawy), woda, żółtka jaj kurzych (7,0%)), 5

g marchew, 5 g seler korzeniowy, 5 g cebula

Bułki pszenne grahamki 60 g

Składniki: mąka pełnoziarnista, mąka pszenna, woda,

drożdże, sól, cukier

Ogórek kiszony 10 g

Banan 100 g

OBIAD:

Zupa gulaszowa 250 ml

Składniki: 180 ml woda, 75 g ziemniaki, 30 g wieprzowina

łopatka, 20 g marchew, 10 g pietruszka, korzeń, 10 g seler

korzeniowy, 10 g por, 10 g papryka czerwona, 10 g

śmietana 12% (z mleka), 8 g przecier pomidorowy, 5 g

cebula, 4 g koncentrat pomidorowy, 30%, 1 g olej

rzepakowy, 1 g natka pietruszki, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0

g liść laurowy, 0 g ziele angielskie, 0 g papryka słodka

Pulpety z kurczaka 70 g

D: pulpety bez jajka z bułką bgl 

Składniki: 65 g mięso z piersi kurczaka, bez skóry, 5 g

cebula, 4 g mąka pszenna, typ 450, 3 g jaja kurze całe, 3

g bułki pszenne zwykłe (mąka pszenna, woda, drożdże,

sól, cukier), 1 g czosnek, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g liść

laurowy, 0 g ziele angielskie

Ziemniaki gotowane 100 g

Składniki: 150 g ziemniaki, 0 g sól biała

Surówka wielowarzywna 60 g

Składniki: 34 g kapusta włoska, 8 g marchew, 8 g jabłko, 4

g por, 4 g papryka czerwona, 4 g olej rzepakowy, 2 g

koperek

Kompot wieloowocowy bez cukru

200 ml

Składniki: 160 ml woda, 35 g jabłko, 10 g śliwki bez pestek,

mrożone, 5 g truskawki, mrożone, 5 g wiśnie bez pestek,

mrożone

PODWIECZOREK:

Banan 50 g

Racuchy z jabłkami 60 g

D: racuchy z gruszką / pan cakes bgl

Składniki: 27 g jabłko, 17 g mąka pszenna, typ 450, 8 g

jaja kurze całe, 4 ml woda, 3 g olej rzepakowy, 2 g cukier

puder, 0 g soda oczyszczona

Energia: 964 kcal

Białko Tłuszcze Węglowodany

48.8 g 29.6 g 118.1 g

Zobacz cały jadłospis

W czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:

  • gimnastyke mózgu - ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej:

Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.

  • zajęcia manualno-plastyczne:

Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.

  • profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne:

- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;

- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;

- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;

- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;

- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;

- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku

  • zabawy w języku angielskim:

  Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.

  • zajęcia muzyczno-rytmiczne

Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.

  • gimnastyke ogólnorozwojową

Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową  obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:

- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,

- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,

- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,

- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,

- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,

- ćwiczenia oddechowe.

W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.

  • świętowanie ważnych dat naszych maluchów:)

 

  • zajęcia z elementami SENSOPLASTYKI

Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie. 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts