2025-11-06 - Czwartek

ŚNIADANIE:

Kasza manna na mleku z polewą malinową 220 g

D: kasza kukurydziana na mleku owsianym 

Składniki: 200 ml mleko krowie, 2% tłuszczu, 25 g maliny,

mrożone, 15 g kasza manna (pszenica), 12 g cukier

Wafle ryżowe 30 g

Składniki: ryż brązowy, sól

Jabłko 100 g 

OBIAD:

Zupa buraczkowa na wywarze warzywnym 250 ml

Składniki: 180 ml woda, 55 g burak, 40 g ziemniaki, 20 g

marchew, 20 g cebula, 10 g por, 5 g śmietana 18% (z

mleka), 4 g sok ze świeżej cytryny, 2 g olej rzepakowy, 1 g

czosnek, 1 g natka pietruszki, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g

liść laurowy, 0 g ziele angielskie

Stripsy z kurczaka smażone 70 g

D: stripsy z kurczaka w mące kukurydzianej i bułce bgl

Składniki: 70 g mięso z piersi kurczaka, bez skóry, 5 g

mąka pszenna, typ 450, 5 g olej rzepakowy, 3 g bułka

tarta (mąka pszenna, sól, drożdże), 3 g jaja kurze całe

Kasza bulgur, gotowana (pszenica) 120 g

D: kasza gryczana 

Surówka z kapusty pekińskiej z marchewką 60 g

Składniki: 60 g kapusta pekińska, 14 g jabłko, 6 g

marchew, 2 g majonez (olej rzepakowy rafinowany,

musztarda (woda, ocet, gorczyca, cukier, sól, przyprawy), woda, żółtka

jaj kurzych (7,0%)), 2 g cytryna, 1 g cukier, 0g sól biała, 0 g pieprz

Kompot owocowy 200 ml

Składniki: 167 ml woda, 50 g mieszanka owocowa, mrożona, 4 g cukie

PODWIECZOREK:

Pasztecik wieprzowy 40 g

Składniki: 33 g wieprzowina łopatka, 7 g cebula, 7 g

majonez (olej rzepakowy rafinowany, musztarda (woda,

ocet, gorczyca, cukier, sól, przyprawy), woda, żółtka jaj

kurzych (7,0%)), 1 g sól biała

Bułka wrocławska (pszenica) 60 g

D: bułka bgl 

Ogórek kiszony 10 g

Śliwki 50 g

Energia: 1060 kcal

Białko 45.8 g

Tłuszcze 25.8 g

Węglowodany 151.3 g

Zobacz cały jadłospis

W czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:

  • gimnastyke mózgu - ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej:

Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.

  • zajęcia manualno-plastyczne:

Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.

  • profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne:

- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;

- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;

- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;

- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;

- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;

- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku

  • zabawy w języku angielskim:

  Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.

  • zajęcia muzyczno-rytmiczne

Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.

  • gimnastyke ogólnorozwojową

Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową  obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:

- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,

- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,

- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,

- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,

- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,

- ćwiczenia oddechowe.

W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.

  • świętowanie ważnych dat naszych maluchów:)

 

  • zajęcia z elementami SENSOPLASTYKI

Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie. 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts