2025-10-22 - Środa

ŚNIADANIE:

Banan 100 g

Kanapka z serem i papryką 60 g

Składniki: 22 g chleb pszenno-żytni (mąka pszenna,

mąka żytnia, naturalny wysuszony zakwas żytni, sól), 17

g ser gouda tłusty (mleko, sól, kultury bakterii, barwnik:

annato), 17 g papryka czerwona, 5 g masło ekstra (z

mleka)

D: kanapka bgl z wędliną

OBIAD:

Rosół drobiowy z makaronem 200 g

Składniki: 144 ml woda, 24 g marchew, 12 g pietruszka,

korzeń, 12 g seler korzeniowy, 12 g por, 12 g makaron

pszenny bezjajeczny (mąka z pszenicy zwyczajnej), 10 g

mięso ze skrzydeł indyka, bez skóry, 8 g mięso z ud

kurczaka, bez skóry, 1 g natka pietruszki, 0 g sól biała, 0 g

pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele angielskie

D: rosół warzywny z makaronem bgl

Kotlet schabowy panierowany 60 g

Składniki: 56 g wieprzowina schab surowy bez kości, 11 g

bułka tarta (mąka pszenna, sól, drożdże), 11 g olej

rzepakowy, 5 g mąka pszenna, typ 450, 3 g jaja kurze

całe, 0 g sól biała, 0 g pieprz

D: kotlet schabowy w panierce z mąki kukurydzianej i bułce bgl

Ziemniaki, gotowane w wodzie 120g

Surówka z buraczków z cebulką 65g

Składniki: 65 g burak, 20 g cebula, 6 g cytryna, 4 g olej

rzepakowy

Woda 200 m

PODWIECZOREK:

Banan 50 g

Budyń waniliowy 200 g

Składniki: 166 ml mleko krowie, 3,2% tłuszczu, 20 g żółtko

jaja kurzego, 10 g skrobia ziemniaczana, 6 g cukier, 4 g

cukier z prawdziwą wanilią (cukier puder, wanilia w

proszku (2,5 %), ekstrakt z wanilii (2%).), 3 g masło ekstra

(z mleka)

D: budyń waniliowy na mleku owsianym, bułeczka słodka bgl

Bułeczka słodka paluch 30 g

Składniki: 20 g mąka pszenna, typ 450, 5 ml woda, 2 g

cukier, 2 g jaja kurze całe, 1 g masło ekstra (z mleka)

Energia: 1070 kcal

Białko Tłuszcze Węglowodany

41.9 g 42.8 g 124.8 g

Zobacz cały jadłospis

W czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:

  • gimnastyke mózgu - ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej:

Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.

  • zajęcia manualno-plastyczne:

Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.

  • profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne:

- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;

- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;

- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;

- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;

- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;

- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku

  • zabawy w języku angielskim:

  Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.

  • zajęcia muzyczno-rytmiczne

Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.

  • gimnastyke ogólnorozwojową

Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową  obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:

- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,

- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,

- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,

- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,

- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,

- ćwiczenia oddechowe.

W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.

  • świętowanie ważnych dat naszych maluchów:)

 

  • zajęcia z elementami SENSOPLASTYKI

Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie. 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts