ŚNIADANIE:
Banan 100 g
Pasztecik wieprzowy 60 g
Składniki: 50 g wieprzowina łopatka, 10 g cebula, 10 g
majonez (olej rzepakowy rafinowany, musztarda (woda,
ocet, gorczyca, cukier, sól, przyprawy), woda, żółtka jaj
kurzych (7,0%)), 5 g pieczarki świeże, 1 g sól biała
Bułki pszenne grahamki 60 g
Składniki: mąka pełnoziarnista, mąka pszenna, woda,
drożdże, sól, cukier
Ogórek kiszony 10 g
OBIAD:
Zupa kapuśniak 250 ml
Składniki: 150 ml woda, 50 g kapusta biała, 50 g kapusta
kiszona (kapusta biała, marchew, sól), 10 g marchew, 5 g
koperek
Udko z kurczaka pieczone 100 g
Składniki: 100 g mięso z ud kurczaka, bez skóry, 5 g olej
rzepakowy
Ziemniaki, gotowane w wodzie 120
g
Surówka wielowarzywna 60 g
Składniki: 34 g kapusta włoska, 8 g marchew, 8 g jabłko, 4
g por, 4 g papryka czerwona, 4 g olej rzepakowy, 2 g
koperek
Kompot wieloowocowy bez cukru
200 ml
Składniki: 160 ml woda, 35 g jabłko, 10 g śliwki bez pestek,
mrożone, 5 g truskawki, mrożone, 5 g wiśnie bez pestek,
mrożone
PODWIECZOREK:
Banan 50 g
Serniczki 80 g
Składniki: 100 g twaróg sernikowy (serek śmietankowy,
twaróg), 30 g mąka pszenna, typ 450, 30 g jaja kurze całe,
10 g cukier
Śmietana 12% (z mleka) 10 g
Energia: 1049 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
54.8 g 35.3 g 119.9 g
Zobacz cały jadłospisW czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:
Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.
Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.
- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;
- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;
- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;
- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;
- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;
- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku
Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.
Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.
Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:
- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,
- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,
- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,
- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,
- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,
- ćwiczenia oddechowe.
W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.
Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie.
ŚNIADANIE:
Banan 100 g
Pasztecik wieprzowy 60 g
Składniki: 50 g wieprzowina łopatka, 10 g cebula, 10 g
majonez (olej rzepakowy rafinowany, musztarda (woda,
ocet, gorczyca, cukier, sól, przyprawy), woda, żółtka jaj
kurzych (7,0%)), 5 g pieczarki świeże, 1 g sól biała
Bułki pszenne grahamki 60 g
Składniki: mąka pełnoziarnista, mąka pszenna, woda,
drożdże, sól, cukier
Ogórek kiszony 10 g
OBIAD:
Zupa kapuśniak 250 ml
Składniki: 150 ml woda, 50 g kapusta biała, 50 g kapusta
kiszona (kapusta biała, marchew, sól), 10 g marchew, 5 g
koperek
Udko z kurczaka pieczone 100 g
Składniki: 100 g mięso z ud kurczaka, bez skóry, 5 g olej
rzepakowy
Ziemniaki, gotowane w wodzie 120
g
Surówka wielowarzywna 60 g
Składniki: 34 g kapusta włoska, 8 g marchew, 8 g jabłko, 4
g por, 4 g papryka czerwona, 4 g olej rzepakowy, 2 g
koperek
Kompot wieloowocowy bez cukru
200 ml
Składniki: 160 ml woda, 35 g jabłko, 10 g śliwki bez pestek,
mrożone, 5 g truskawki, mrożone, 5 g wiśnie bez pestek,
mrożone
PODWIECZOREK:
Banan 50 g
Serniczki 80 g
Składniki: 100 g twaróg sernikowy (serek śmietankowy,
twaróg), 30 g mąka pszenna, typ 450, 30 g jaja kurze całe,
10 g cukier
Śmietana 12% (z mleka) 10 g
Energia: 1049 kcal
Białko Tłuszcze Węglowodany
54.8 g 35.3 g 119.9 g
