2025-11-07 - Piątek

ŚNIADANIE:

Paprykarz własnej roboty 40 g

D: kanapka z wędliną

Składniki: 80 g miruna świeża, filety bez skóry (ryba), 24 g ryż basmati, 16 g koncentrat pomidorowy, 30%, 2 g sól biała, 2 g pieprz, 2 g papryka czerwona

Bułka wrocławska (pszenica) 60 g

Banan 30 g 

OBIAD:

Zupa z fasolki szparagowej 250 g

Składniki: 180 ml woda, 65 g fasolka szparagowa, mrożona, 50 g ziemniaki, 20 g marchew, 15 g seler korzeniowy, 10 g pietruszka, korzeń, 10 g por, 10 g śmietana 18% mleka), 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele angielskie

Babka ziemniaczana 120 g

Składniki: ziemniak, jaja, smalec, słonina, cebula, olej rzepakowy, sól, przyprawa uniwersalna: [sól, susze warzywne: marchew, pasternak, cebula, pietruszka nać cukier, kurkuma], pieprz czarny, liście warzyw zielonych.

Sos pieczarkowy 30 g

Składniki: 38 g pieczarki świeże, 10 ml woda, 3 g cebula, 1g masło ekstra (z mleka), 0 g sól biała, 0 g pieprz

Ogórek kiszony 60 g

Woda 200 ml 

PODWIECZOREK:

Ciasto marchewkowe 60 g

D: ciasto z wisnią bgl

Składniki: 20 g marchew, 17 g mąka pszenna, typ 450, 13 g olej rzepakowy, 12 g jaja kurze całe, 10 g cukier

Jabłko 50 g

Energia: 942 kcal

Białko 40 g

Tłuszcze 30.9 g

Węglowodany 110.5 g

Zobacz cały jadłospis

W czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:

  • gimnastyke mózgu - ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej:

Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.

  • zajęcia manualno-plastyczne:

Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.

  • profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne:

- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;

- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;

- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;

- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;

- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;

- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku

  • zabawy w języku angielskim:

  Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.

  • zajęcia muzyczno-rytmiczne

Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.

  • gimnastyke ogólnorozwojową

Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową  obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:

- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,

- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,

- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,

- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,

- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,

- ćwiczenia oddechowe.

W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.

  • świętowanie ważnych dat naszych maluchów:)

 

  • zajęcia z elementami SENSOPLASTYKI

Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie. 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts