2025-11-26 - Środa

ŚNIADANIE:

Banan 100 g

Pasztecik wieprzowy 60 g

Składniki: 50 g wieprzowina łopatka, 10 g cebula, 10 g

majonez (olej rzepakowy rafinowany, musztarda (woda,

ocet, gorczyca, cukier, sól, przyprawy), woda, żółtka jaj

kurzych (7,0%)), 5 g pieczarki świeże, 1 g sól biała

Bułki pszenne grahamki 60 g

Składniki: mąka pełnoziarnista, mąka pszenna, woda,

drożdże, sól, cukier

Ogórek kiszony 10 g

OBIAD:

Zupa kapuśniak 250 ml

Składniki: 150 ml woda, 50 g kapusta biała, 50 g kapusta

kiszona (kapusta biała, marchew, sól), 10 g marchew, 5 g

koperek

Udko z kurczaka pieczone 100 g

Składniki: 100 g mięso z ud kurczaka, bez skóry, 5 g olej

rzepakowy

Ziemniaki, gotowane w wodzie 120

g

Surówka wielowarzywna 60 g

Składniki: 34 g kapusta włoska, 8 g marchew, 8 g jabłko, 4

g por, 4 g papryka czerwona, 4 g olej rzepakowy, 2 g

koperek

Kompot wieloowocowy bez cukru

200 ml

Składniki: 160 ml woda, 35 g jabłko, 10 g śliwki bez pestek,

mrożone, 5 g truskawki, mrożone, 5 g wiśnie bez pestek,

mrożone

PODWIECZOREK:

Banan 50 g

Serniczki 80 g

Składniki: 100 g twaróg sernikowy (serek śmietankowy,

twaróg), 30 g mąka pszenna, typ 450, 30 g jaja kurze całe,

10 g cukier

Śmietana 12% (z mleka) 10 g

Energia: 1049 kcal

Białko Tłuszcze Węglowodany

54.8 g 35.3 g 119.9 g

Zobacz cały jadłospis

W czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:

  • gimnastyke mózgu - ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej:

Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.

  • zajęcia manualno-plastyczne:

Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.

  • profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne:

- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;

- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;

- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;

- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;

- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;

- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku

  • zabawy w języku angielskim:

  Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.

  • zajęcia muzyczno-rytmiczne

Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.

  • gimnastyke ogólnorozwojową

Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową  obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:

- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,

- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,

- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,

- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,

- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,

- ćwiczenia oddechowe.

W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.

  • świętowanie ważnych dat naszych maluchów:)

 

  • zajęcia z elementami SENSOPLASTYKI

Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie. 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts