2025-11-04 - Wtorek

ŚNIADANIE:

Owsianka na mleku 200 g

 

D: owsianka bgl na mleku owsianym

Składniki: 180 ml mleko krowie, 2% tłuszczu, 18 g płatkiowsiane

Pięcioraczek 50 g

 

D: bułka bgl słodka 

Składniki: 42 g mąka pszenna, typ 450, 8 g jaja kurze

całe, 4 ml woda, 4 g margaryna twarda, 80% tłuszczu, z

witaminami a i d, 2 g cukier

Banan 50 g 

OBIAD:

Zupa ogórkowa 250 ml

Składniki: 180 ml woda, 75 g ziemniaki, 40 g ogórek

kiszony, 20 g marchew, 10 g pietruszka, korzeń, 10 g por,

10 g seler korzeniowy, 10 g śmietana 18% (z mleka), 2 g

koperek, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g liść laurowy, 0 g ziele angielskie

Pulpety gotowane z piersi indyka z

ryżem w sosie pomidorowym 180 g

Składniki: 72 g mięso z piersi indyka, bez skóry, 54 ml

woda, 27 g ryż biały, 18 g bułki pszenne zwykłe (mąka

pszenna, woda, drożdże, sól, cukier), 11 g jaja kurze całe,

9 g pomidory w puszce krojone, 5 g mąka pszenna, typ

450, 2 g czosnek, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g papryka

słodka, 0 g oregano suszone

Surówka wielowarzywna 60 g

Składniki: 34 g kapusta włoska, 8 g marchew, 8 g jabłko, 4

g por, 4 g papryka czerwona, 4 g olej rzepakowy, 2 g koperek

Kompot owocowy bez cukru 200 ml

Składniki: 180 ml woda, 45 g mieszanka owocowa, mrożona

PODWIECZOREK

Twarożek straciatella 45 g

D: bułka bgl, dżem niskosłodzony wiśniowy 

Składniki: 30 g ser twarogowy półtłusty (z mleka), 15 g

jogurt grecki (mleko, żywe kultury barterii), 1 g czekolada

gorzka (soja, mleko), 1 g cukier z prawdziwą wanilią

(cukier puder, wanilia w proszku (2,5 %), ekstrakt z wanilii (2%).)

Bułki kajzerki 60 g

Składniki: mąka pszenna, woda, olej rzepakowy, drożdże, sól, cukier.

Jabłko 50 g

Energia: 1058 kcal

Białko 48.2 g

Tłuszcze 23.1 g

Węglowodany 157.6 g

Zobacz cały jadłospis

W czasie pobytu dzieci w żłobku zapewniamy:

  • gimnastyke mózgu - ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej:

Gimnastyka Mózgu to metoda stymulacji naturalnych mechanizmów rozwoju naszej osobowości, zwłaszcza związanych z procesami uczenia się. Wykorzystuje zestawy ćwiczeń mobilizujących mózg do synchronicznej pracy obu półkul. Celem kinezjologii jest udzielenie wsparcia każdemu człowiekowi, aby mógł optymalnie wykorzystać swoje możliwości i zachować zdrowie.

  • zajęcia manualno-plastyczne:

Rozwijanie zainteresowań i wyobraźni, poznawanie kolorów, kształtów i różnych technik manualnych: wycinanki, składanki, origami, kompozycje przestrzenne, wyklejanki, malowanie, rysowanie itp.

  • profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne:

- zapobieganie powstawaniu wad i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy;

- stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowej;

- czuwanie nad rozwojem mowy i doskonalenie jej oraz zapobieganie dysharmonii rozwojowych;

- stymulowanie rozwoju poznawczo- językowego;

- prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalące mowę już ukształtowaną poprzez: ćwiczenia ortofoniczne, słuchowe, rytmiczne, usprawniające narządy mowy i artykulacji, a także dykcji;

- pobudzanie dzieci do aktywności słownej poprzez udział w uroczystościach przedszkolnych, inscenizacjach, konkursach, teatrzykach, montażach słowno-muzycznych w ciągu całego roku

  • zabawy w języku angielskim:

  Każda nauka w formie zabawy jest przyswajana przez dziecko bardzo pozytywnie i długo zostaje w pamięci. Oprócz zabaw z nauką czytania czy liczenia warto też zadbać o naukę angielskiego. Im szybciej i bardziej atrakcyjnie wprowadzimy pierwsze zabawy językowe, tym łatwiej i bardziej naturalnie nasz maluch przyswoi sobie nowe słówka i osłucha się z językiem obcym.

  • zajęcia muzyczno-rytmiczne

Zajęcia nastawione są na ekspresję spontaniczną i dostosowaną do możliwości psychofizycznych dzieci. Taniec uczy dzielenia przestrzeni z innymi uczestnikami zajęć i nawiązywania bliskiego kontaktu, pozwala kształcić świadomość własnego ciała, wzmaga poczucie rytmu i uwrażliwia na muzykę.

  • gimnastyke ogólnorozwojową

Zabawy ruchowe z gimnastyką ogólnorozwojową  obejmują działania kompensacyjno-terapeutyczne wymierzone przeciw najczęściej występującym wadom postawy. Zajęcia te obejmują:

- ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy,

- ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i zginacze stawu biodrowego,

- ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu, brzucha i pośladków,

- ćwiczenia wyprostne i antygrawitacyjne,

- ćwiczenia przeciw płaskostopiu,

- ćwiczenia oddechowe.

W takim programie postępowania korekcyjnego zawarte są elementy korygujące plecy okrągłe, wklęsłe, postawy skoliotyczne i skoliozy nisko stopniowe oraz wady kończyn dolnych.
Najbardziej popularną i najwłaściwszą formą „zorganizowanej” aktywności fizycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym są zabawy i gry ruchowe wzbogacone o elementy gimnastyki korekcyjnej.

  • świętowanie ważnych dat naszych maluchów:)

 

  • zajęcia z elementami SENSOPLASTYKI

Sensoplastyka to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie. 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts