2025-12-02 - Wtorek

ŚNIADANIE:

Płatki kukurydziane na mleku 350g

D: mleko owsiane 

Składniki: 315 ml mleko krowie, 2% tłuszczu, 35 g płatki kukurydziane

Gruszka 50 g

OBIAD:

Zupa brokułowa na wywarze warzywnym 300 ml

Składniki: 200 ml woda, 100 g brokuły, 75 g ziemniaki, 15 g marchew, 15 g śmietana 18% (z mleka), 5 g pietruszka, korzeń, 5 g seler korzeniowy, 4 g por, 2 g koperek, 1g czosnek, 0 g sól biała, 0 g pieprz, 0 g ziele angielskie, 0 g liść laurowy

Stripsy z kurczaka smażone 70 g

D: stripsy bez jajka z bułką bgl 

Składniki: 70 g mięso z piersi kurczaka, bez skóry, 5 g mąka pszenna, typ 450, 5 g olej rzepakowy, 3 g bułkatarta (mąka pszenna, sól, drożdże), 3 g jaja kurze całe

Ziemniaki, gotowane w wodzie 120g

Surówka Colesław 60 g

Składniki: 135 g kapusta biała, 20 g marchew, 10 g cebula, 5 g majonez (olej rzepakowy rafinowany, musztarda (woda, ocet, gorczyca, cukier, sól, przyprawy), woda, żółtka jaj kurzych (7,0%)), 5 g śmietana 18% (z mleka), 3 g cytryna, 1 g cukier, 0 g sól biała, 0 g pieprz

Kompot owocowy bez cukru 200 ml

Składniki: 180 ml woda, 45 g mieszanka owocowa, mrożona

PODWIECZOREK

Hummus z pomidorem suszonym i natką pietruszki 55 g

Składniki: 16 g ciecierzyca konserwowa, 2 g pomidory suszone w oleju (olej rzepakowy, pomidory suszone

(pomidory, sól), mieszanka ziół, cukier), 1 g natka pietruszki, 0 g sól biała, 0 g pieprz

Bułki kajzerki 60 g

D: bułka bgl

Składniki: mąka pszenna, woda, olej rzepakowy, drożdże, sól, cukier.

Papryka czerwona 10 g

Gruszka 50 g

Energia: 998 kcal

Białko Tłuszcze Węglowodany

45.4 g 24.5 g 139.9 g

Zobacz cały jadłospis

Pragniemy, aby nasza placówka była bezpiecznym miejscem, gdzie dzieci będą szczęśliwe, radosne i twórcze. Ciepła, przyjazna atmosfera, uśmiechnięty, życzliwy i wykwalifikowany personel będzie wspierał dzieci w ich rozwoju. Nauczycielki pracujące w naszej placówce mają solidne przygotowanie pedagogiczne i sukcesywnie podnoszą swoje kwalifikacje oraz umiejętności, wzbogacają swój warsztat pracy o nowe metody w zakresie nauczania. Otaczają dziecko szacunkiem, pozwalają dziecku na indywidualność, uczą je samodzielności. Z uwagą obserwują zainteresowania dziecka i słuchają tego, co mówią i czego pragną dzieci.

Oferta programowa uwzględnia pełny rozwój osobowości małego dziecka: intelektualny, fizyczny, społeczny i twórczy.

W czasie pobytu dziecka zapewniamy: 

  • gimnastykę mózgu- ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej
  • zajęcia manualno-plastyczne
  • profilaktyczne ćwiczenia logopedyczne
  • zabawy w języku angielskim
  • zajęcia muzyczno-rytmiczne
  • gimnastykę ogólnorozwojową
  • świętowanie ważnych dat naszych Maluchów

W naszej placówce oprócz tradycyjnych metod opartych na: bezpośrednim przeżywaniu i spostrzeganiu, działaniu, a także słowie realizujemy twórcze i aktywne metody, zarówno poprzez działania indywidualne, jak i zajęcia grupowe, dostosowując je do możliwości rozwojowych dziecka. Wykorzystujemy  różne koncepcje z dziedziny pedagogiki. Wśród nich są m. in.

Metoda Dennisona 

 

 Jest to prosta i skuteczna metoda wspomagająca naturalny rozwój każdego dziecka. Podstawowym jej zadaniem jest integracja myśli i działań, czyli idealna współpraca umysłu i ciała. Metodę tę wykorzystujemy przed prowadzeniem zajęć, ponieważ ma ona na celu  poprawę koncentracji. 

 

Pedagogika zabawy 

 

Zabawa jest dla dzieci naturalną potrzebą wyzwalającą wyobraźnię, fantazję, twórczość; rozwija sprawność myślenia, pomysłowość, wzbogaca słownictwo, pomaga w integracji grupy. W pedagogice zabawy stosowane są różne środki i formy: słowo pisane i mówione, gest, ruch, taniec, dotyk, dźwięk, odgrywanie ról itp.

 

Gimnastyka twórcza(ekspresyjna) R. Labana

 

Cechą charakterystyczną tej metody jest odchodzenie od ruchu odwzorowanego, na rzecz ruchu podejmowanego zgodnie z własną inwencją twórczą, fantazją, doświadczeniem. Laban postawił na twórczy rozwój dziecka. Podczas gimnastyki nie podaje się konkretnych ćwiczeń, które trzeba wykonać. Każdy ćwiczy to na co ma ochotę. Nauczyciel podczas prowadzenia zajęć łączy słowa, rytm i muzykę. Nawiązuje do znanych dzieciom piosenek i ważnych wydarzeń.

 

 

Bajkoterapia

 

Bajkoterapia jest jedną z metod terapii wykorzystywaną do pracy z dziećmi. Jej celem jest lepsze zrozumienie dziecka oraz jego problemu. Dostarczenie mu wiedzy oraz pozytywnych wzorców zachowania, sprawia, że dziecko poznaje różne sposoby myślenia jak i działania dzięki czemu potrafi sam stawić czoła problemom.

 

 

Metoda przyswajania, odkrywania, przeżywania i działania.

 

 

https://www.facebook.com/Chatka-Puchatka-Przedszkole-i-%C5%BB%C5%82obek-647526801972067/?fref=ts